...

Yabancı Diller Yüksekokulu

Kalite İlkesi

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu, misyon ve vizyon ilkelerinde belirtilen hedeflere ulaşma amacı doğrultusunda, ulusal ve uluslararası standart ve mevzuatları esas alarak belirlenmiş kalite yönetim sistemini uygular. Bu sistemin etkinliğini yüksekokul bünyesinde yürütülen derslerde, eğitim öğretim yöntem ve metotlarında, personel hizmet içi eğitimlerinde ve ölçme değerlendirme aşamasında sürekli olarak denetler ve geliştirir. 

 

Kalite politikamız eğitim öğretimde nitelikli ve akademik yeterliliğin tesis edildiği öğrenci odaklı bir yaklaşımı benimser. Yüksekokulumuzda yabancı dil öğretiminde küresel ölçeklere uygun ve öğrenci ihtiyaçlarını karşılayan öğrenim faaliyetleri ile birlikte bu faaliyetlerin devamlılığını sağlayan araştırma ve geliştirmeler yürütülmektedir. Bu bağlamda çağın standartlarına uygun, öğrencilerin akademik öz yeterliliklerini artıran, gerekli dil becerilerinin kazandırıldığı kaliteli bir İngilizce eğitimi sunulur. Öğretilen dilin, öğrencilerin sosyal hayatlarında kullanabildiği ve iletişim kurabildiği bir araç haline gelmesi hedeflenir. 

 

2.13.1. Kalite Yönetim Sistemi  

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu eğitim öğretim faaliyetlerinde;  

  1. Etkin ve güvene dayalı bir yönetim anlayışı sağlama, 

  1. Öğrencilerin ve personelin ihtiyaç ve beklentilerini tam olarak karşılama, 

  1. Öğrencilerin yabancı dil becerilerini geliştirmeye yönelik, iletişim odaklı ve öğrenci merkezli bir yaklaşım benimseme, 

  1. Öğretim ve değerlendirme kalitesini artırmak amacıyla farklı komisyonlar arasında belirli aralıklarla düzenlenen toplantılarla ölçme, analiz ve iyileştirme süreçleri planlama, 

  1. Öz değerlendirme faaliyetlerini teşvik etme, 

  1. Öğrenci ve öğretim görevlilerinin eğitim öğretim motivasyonlarını yüksek tutma,   

  1. Konferans, seminer, sertifika programları, atölye çalışmaları gibi etkinliklerle personelin mesleki gelişimlerini destekleme, 

  1. Tüm personel ve öğrencilerin kalite güvence süreçlerine etkin bir şekilde katılımını sağlama, anketler veya çeşitli yöntemler aracılığıyla yazılı ve sözlü geri bildirimlerini alma, 

 hususlarını esas alan bir kalite yönetim sistemi uygular.