...

Yabancı Diller Yüksekokulu

PUKÖ Döngüsü

PUKÖ Döngüsü

1. Planla (Plan)

Hedef Belirleme:

  • Öğrencilerin dil yeterlilik seviyelerini artırmak.
  • Uluslararası düzeyde rekabet edebilen çok dilli bireyler yetiştirmek.
  • Kültürlerarası iletişim becerilerini geliştirmek.

Strateji Geliştirme:

  • Öğrencilerin başlangıç seviyelerini ölçen standart testler (ör. CEFR seviyeleri) uygulanabilir.
  • Teknoloji destekli dil öğrenme araçları ve yöntemleri planlanabilir.
  • Öğretim kadrosunun mesleki gelişim programlarına katılımı teşvik edilebilir.

Kaynak ve Süreç Planlama:

  • Eğitim materyalleri, dijital platformlar ve laboratuvarlar hazırlanır.
  • Müfredat, uluslararası standartlarla uyumlu olacak şekilde yapılandırılır.

2. Uygula (Do)

Eğitim Süreçlerinin Uygulanması:

  • Belirlenen dil eğitim programları ve öğretim yöntemleri aktif olarak uygulanır.
  • Öğrencilere teknolojik araçlar ve çevrimiçi öğrenme platformları tanıtılır.

Akademik ve Sosyal Etkinlikler:

  • Kültürlerarası etkinlikler, dil yarışmaları ve uluslararası günler düzenlenir.
  • Öğrencilerin dil becerilerini geliştirecek tartışma grupları ve çalıştaylar gerçekleştirilir.

3. Kontrol Et (Check)

Veri Toplama ve Analiz:

  • Dil öğrenim sürecine ilişkin öğrenci performans verileri toplanır (ör. sınav sonuçları, konuşma ve yazma değerlendirmeleri).
  • Öğrenciler ve öğretim kadrosundan geri bildirim alınır.

Değerlendirme:

  • Öğrenci performansını müfredat hedefleriyle karşılaştıran raporlar hazırlanır.
  • Elde edilen sonuçlar, mevcut uygulamaların etkinliğini değerlendirmek için analiz edilir.

4. Önlem Al (Act)

İyileştirme Süreci:

  • Eksik veya yetersiz bulunan alanlara yönelik düzeltmeler yapılır (ör. zayıf bulunan becerilere odaklanan ek dersler).
  • Eğitim materyalleri ve yöntemleri, geri bildirimler ve analiz sonuçlarına göre güncellenir.

Sürekli İyileştirme:

  • Yeni teknolojiler ve dil eğitimi trendleri takip edilerek süreçlere entegre edilir.
  • Öğretim kadrosuna yönelik sürekli eğitim programları düzenlenir.