PUKÖ Döngüsü
PUKÖ Döngüsü
1. Planla (Plan)
Hedef Belirleme:
- Öğrencilerin dil yeterlilik seviyelerini artırmak.
- Uluslararası düzeyde rekabet edebilen çok dilli bireyler yetiştirmek.
- Kültürlerarası iletişim becerilerini geliştirmek.
Strateji Geliştirme:
- Öğrencilerin başlangıç seviyelerini ölçen standart testler (ör. CEFR seviyeleri) uygulanabilir.
- Teknoloji destekli dil öğrenme araçları ve yöntemleri planlanabilir.
- Öğretim kadrosunun mesleki gelişim programlarına katılımı teşvik edilebilir.
Kaynak ve Süreç Planlama:
- Eğitim materyalleri, dijital platformlar ve laboratuvarlar hazırlanır.
- Müfredat, uluslararası standartlarla uyumlu olacak şekilde yapılandırılır.
2. Uygula (Do)
Eğitim Süreçlerinin Uygulanması:
- Belirlenen dil eğitim programları ve öğretim yöntemleri aktif olarak uygulanır.
- Öğrencilere teknolojik araçlar ve çevrimiçi öğrenme platformları tanıtılır.
Akademik ve Sosyal Etkinlikler:
- Kültürlerarası etkinlikler, dil yarışmaları ve uluslararası günler düzenlenir.
- Öğrencilerin dil becerilerini geliştirecek tartışma grupları ve çalıştaylar gerçekleştirilir.
3. Kontrol Et (Check)
Veri Toplama ve Analiz:
- Dil öğrenim sürecine ilişkin öğrenci performans verileri toplanır (ör. sınav sonuçları, konuşma ve yazma değerlendirmeleri).
- Öğrenciler ve öğretim kadrosundan geri bildirim alınır.
Değerlendirme:
- Öğrenci performansını müfredat hedefleriyle karşılaştıran raporlar hazırlanır.
- Elde edilen sonuçlar, mevcut uygulamaların etkinliğini değerlendirmek için analiz edilir.
4. Önlem Al (Act)
İyileştirme Süreci:
- Eksik veya yetersiz bulunan alanlara yönelik düzeltmeler yapılır (ör. zayıf bulunan becerilere odaklanan ek dersler).
- Eğitim materyalleri ve yöntemleri, geri bildirimler ve analiz sonuçlarına göre güncellenir.
Sürekli İyileştirme:
- Yeni teknolojiler ve dil eğitimi trendleri takip edilerek süreçlere entegre edilir.
- Öğretim kadrosuna yönelik sürekli eğitim programları düzenlenir.
Araştırma&Geliştirme